آژانس تبلیغاتی لاین لند – lion marketing agency
Professional Marketing Agency

اسپانسرینگ به معنای حمایت مالی از فعالیت های مختلف می باشد. کسب و کارها غالباً از

  • رویدادها،
  • نمایشگاه های تجاری،
  • گروه ها
  • یا خیرین حمایت می کنند تا به اهداف خاص تجاری برسند و مزیت رقابتی خود را افزایش دهند.

اگرچه اسپانسرینگ نوعی بازاریابی است، اما با تبلیغات که سعی می کند با به اشتراک گذاشتن پیام های خاص درباره یک محصول یا شرکت، مشتریان را ترغیب به خرید کند، متفاوت است.

از طرف دیگر، اسپانسرینگ مستقیماً شرکت یا محصولات شما را تبلیغ نمی کند. درعوض، شرکت شما برای پشتیبانی از یک رویداد خاص که مشتریان شما به آن اهمیت می دهند، هزینه می کند.

.سپس کسب و کار شما توسط مشتریان، شرکت کنندگان و رسانه ها با این رویداد مرتبط می شود

اسپانسرینگ در لغت به معنای حمایت و واژه اسپانسر به معنی حامی می باشد. اسپانسرینگ کاری است که توسط اسپانسر در جهت حمایت از فرد یا موسسه یا شرکتی انجام می شود. این کار با تبلیغات متفاوت است و ممکن است اشتباه گرفته شود. اسپانسرینگ نوعی بازاریابی می باشد.

اسپانسرینگ اقدام یا عملی کیفی (مربوط به کیفیت) می باشد. این بهبود کیفیت می تواند برای ارتباطات، تمایز نسبت به رقبا، تصویر برند و یا افزایش محبوبیت و شهرت باشد.

وقتی یک حامی، برنامه اسپانسرینگ را برای مکانی برگزار می کند یعنی دارد بین خود یا شرکت خود و آن مکان ایجاد ارتباط می کند.

اهداف اسپانسرینگ:

–          بهبود تصویر برند

۲. بالا رفتن فروش

افزایش آگاهی عمومی

متمایز شدن از رقیبان

بوجود آوردن ارتباط با افراد مناسب

انواع کارهایی که به عنوان اسپانسرینگ استفاده می شود :

  • برنامه های تلویزیونی مثل مسابقات ورزشی – برنامه های پربیننده طنز و آشپزی
  • درج لوگوی برند بر روی صفحه اول کتاب ها
  • درج لوگوی برند بر روی لباس ورزشکاران
  • بنرهای کنار استیج سمینار ها

  • اسپانسرینگ روشی برای بازاریابی و فروش و نه تبلیغات می باشد و برای شرکت های جدید بسیار توصیه می شود.
  • قبل از انجام برنامه اسپانسرینگ حتما بودجه مشخصی را برای آن در نظر بگیرید. فقط به یک نمایشگاه اکتفا نکنید و خود را در زمان های مختلف به مخاطبین نشان دهید.
  • بازاریابی بوسیله اسپانسرینگ تنها یکی از روش های بازاریابی می باشد. فقط به این روش اکتفا نکنید. از روش های دیگر استفاده کنید.