آژانس تبلیغاتی لاین لند – lion marketing agency
Professional Marketing Agency

برندبوک یک سند رسمی شرکتی است که هویت برند و استاندارهای کنونی برند را توضیح می دهد. برخی برندبوک ها به طور خاص روی جنبه طراحی تمرکز می کنند، در حالی که دیگران شامل وضعیت کلی شرکت و راهنمای ارتباطات نیز هستند.

چرا وجود برندبوک مهم است؟

مهمترین دلیل برای وجود برندبوک استمرار است. زمانی که شما قوانین مشخصی ندارید هر طراح و هر مارکتر ایده های خود را به هر صورتی که مناسب بداند پیاده می کند.

آنها به جای اینکه هویت برند را معرفی کنند شخصیت خود را معرفی می کنند. تنوع مشکلی ندارد ولی زمانی که عدم تشابه در بخش های مختلف زیاد شود، برند سردرگم دیده می شود. این امر باورپذیر بودن برند را نیز کاهش می دهد و مشتریان به سختی به برند اعتماد می کنند.

برندبوک برای کارمندان جدید بسیار مفید است. خواندن برندبوک به آنها کمک خواهد کرد تا با قوانین به راحتی آشنا شوند و هزینه آزمون خطا کاهش می یابد. این شیوه حرفه ای تر است و بسیار بهتر از حالتی است که کار کارمندان به خاطر زیر پا گذاشتن قانونی که نمی دانستند تصحیح شود.

قبل از ساخت برندبوک چه چیزهایی را باید بدانیم؟

هویت برند باید از نتیجه کار تیمی استخراج شود. تصمیم گیرندگان، طراح ها و کپی رایترها همگی در این امر شریک هستند. این پروژه نیازمند حمایت فردی از سازمان است که اختیار لازم برای مدیریت و پیاده سازی آن را دارد. اگر کارمندان اطلاعی از آن نداشته باشند یا آن را درک نکنند، کل پروژه هیچ ارزشی نخواهد داشت. شما آن را نخواهید فهمید اگر به آن احترام نگذارید.

برندبوک باید شامل چه چیزهایی باشد؟

تحلیل کلی استراتژی کسب و کار

  • تحلیل سازمان ( خودشناسی )
  • تدوین و بازنگری چشم انداز، ماموریت، ارزشهای سازمانی
  • تحلیل نقاط قوت و ضعف
  • تدوین چارچوب اهداف ( برندینگ، فروش، سازمانی)

تحلیل محیط

  • تحلیل کلی فرصتها و تهدیدها
  • تحلیل اجمالی رقبا

تحلیل مخاطبان

  • توصیف گروههای مخاطبان
  • هویت استراتژیک برند
  • معماری برند
  • معماری و ارتباط برندهای جانبی و زیر شاخه

هویت مفهومی برند

  • نردبان ارزشها
  • قول برند
  • مزیت رقابتی برند
  • بیانیه جایگاه سازی برند
  • شخصیت برند
  • آرکتایپهای برند
  • صفات اصلی برند

هویت کلامی برند

  • نام برند / تگ لاین سازمانی
  • شعار برند
  • سبک لحن ( گفتارها و شنیدارها )

هویت بصری اصلی برند

  • لوگو، لوگو تایپ، نشانه و کلیه قواعد به کارگیری ( فارسی )
  • لوگو، لوگو تایپ، نشانه و کلیه قواعد به کارگیری ( انگلیسی )
  • لوگو موشن
  • رنگ های اصلی و فرعی
  • انواع فونتهای اصلی، فرعی و مکمل
  • سبک و لحن تصاویر

عناصر بصری اداری و سازمانی

  • اوراق اداری (سربرگها، یاداشتها، پاکتها، کارتها، CD )
  • انواع زونکن و پوشه ها
  • قالبهای تقدیر نامه
  • مهرهای سازمانی
  • کارتهای دعوت و تبریک
  • انواع ساک دستی
  • کاغذ کادو

قواعد هویت بصری در فضای دیجیتال

  • اصول کلی استانداردهای بصری در ویدئوهای تبلیغاتی
  • تمپلیت خبرنامه ها
  • استوری تلینگ دیجیتال
  • تمپلیت بروشور و کاتالوگهای اصلی
  • ساختار کلی و طراحی وب سایت ، فروشگاه و اپلیکیشن
  • ابعاد و ویژگی های کیفی تصاویر و عکسها
  • تمپلیت کلی صفحات اینستاگرام
  • تمپلیت کلی تلگرام
  • طراحی قالب پرزنتیشنها
  • ایده پردازی برگزاری ایونت