آژانس تبلیغاتی لاین لند – lion marketing agency
Professional Marketing Agency

5 گام حیاتی براي طراحي كمپين تبليغات محيطي موفق و موثر

وقتي كه مي‌خواهيد يك كمپين تبليغاتي خلاقانه و موثر طراحي كنيد، شما يك هدف غايي در نظر داريد كه قصد داريد به آن برسيد. شايد مي خواهيد مخاطبان شما اشتياق بيشتري به برند شما پيدا كنند و يا هدفتان افزايش آگاهي از برند باشد و يا فقط ميخواهيد مردم به سمت محل كسب وكار شما بيايند و يا حتي بيشتر از يك هدف را دنبال مي كنيد كه با طراحي كمپين تبليغات محيطي موفق براحتي بدست يافتني است. هرچند كه نياز به دانش و مهارت كافي در اين زمينه داريد، طراحي كمپين تبليغاتي موفق نياز به برنامه ريزي قابل توجهي دارد. در اين مقاله قصد داريم به 5 گام كليدي براي توسعه بهترين استراتژي طراحي كمپين تبليغات محيطي را بررسي نماييم. با بلاگ سيماآرا همراه باشيد.

1.اهداف طراحي كمپين تبليغات محيطي

در مقدمه مطلب به صورت كوتاه اشاره اي به داشتن هدف غایی شد٬اما فراموش نکنید که اهداف کمپین مهم ترین بخش آن است. اهداف میزان هزینه های شما٬مکان مناسب برای اکران کمپین پ مدت زمان آن را تعریف میکند. شرکت شما باید تیم استراتژی قوی در این زمینه داشته باشد. با داشتن اطلاعات مناسب٬تیم استراتژی شما می تواند بهترین مشاوره را ارائه دهد که چگونه مسیر تبلیغات را طی کنید٬برای مثال از بیلبوردهای دیجیتال استفاده شود و یا آنالوگ٬بزرگ یا کوچک٬نمایش کوتاه مدت یا بلند مدت و … همه این موارد مهم هستند و مزایای مختلفی به همراه خواهند داشت.

۲.مخاطبان

برای چه کسانی کمپین تبلیغاتی را طراحی می نمایید؟ گروه های مختلف از اقشار جامعه واکنش های متفاوتی به کم‍پین شما خواهند داشت. شما باید از لحن و تن مناسب برای انتقال پیام کمپین خود وهمچنین از تصاویری جذاب که مخاطبان را به خود مجذوب می کند استفاده نمایید. تحقیق کردن درباره تمایلات گروه مخاطبان کمپین تبلیغاتی به طراحی بی همتا کمپین تبلیغاتی شما کمک خواهد کرد به عنوان مثال آیا بهتر است از زبان طنز استفاده کنید؟ و یا پیامی الهام بخش بدهید ؟ هر کدام کارکرد متفاوتی برای شما خواهند داشت.

۳.طراحی بصری

شما باید نگاه مخاطبان خود را بربایید و تمرکز آنها را بروی تبلیغات محیطی خود نگه دارید. یک طراحی خلاقانه می تواند پاسخ مناسبی باشد و برند شما را در ذهن مخاطبان ماندگار نماید. شعار تبلیغاتی خود را به صورت مختصر و کوتاه انتخاب کنید. عموما افراد پیام ها و شعارهای تبلیغاتی طولانی را نمی خوانند زیرا زمان زیاد و یا علاقه ای به خواندن متن های طولانی برای خودروهای در حال حرکت وجود ندارد.

اشاره کردن به آدرس سایت یا شبکه های اجتماعی آنلاین بروی تبلیغات محیطی برای دنبال کردن بوسیله مخاطب ها نیز پیشنهاد می گردد. همچنین این موضوع می تواند از لحاظ آماری به صورت نسبی میزان اثرگذاری تبلیغات محیطی را اندازه گیری نماید.

۴.فناوری

شاید اولین چیزی نباشد که در بین عوامل مهم طراحی کمپین تبلیغات محیطی به ذهن متبادر شود اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که تکنولوژی های جدید نقش بزرگی در گام برداشتن به سوی پیشرفت و ایجاد فرصت های بی نظیر ایجاد میکنند. شرکت های بین المللی قدم های مهمی در این زمینه هر ساله برمی دارند٬برای مثال فناوریGeoLocate از شرکتClear Channel به شما این امکان را می دهد که پیام تبلیغاتی شما به گوشی های هوشمند مخاطبان خود هنگامی که از کنار بیلبوردهای تبلیغاتی عبور می کنند ارسال شود. کافی است پیام شما به صورت پیامpop up در گوشی مخاطبان در یکی از نرم افزارهای موردعلاقه آنها به نمایش درآورده شود. اینگونه به صدها هزار نمایش در روز خواهید رسید.

۵. مکان تبلیغات

وابسته به اهداف تبلیغاتی٬مکان های متفاوتی نیز پیشنهاد می شود. برای مثال برای محصولات مصرفی در اطراف مراکز خرید مهم تبلیغات محیطی بازدهی بالاتری خواهد داشت. اگر می خواهد فقط برند و یا وب سایت خود را برای افزایش آگاهی به مخاطبان خود برسانید٬بیلبوردهایی که در زاویه دید و با زمان بیشتری در دید مخاطبان هستند بازدهای بالاتری خواهد داشت مکان مناسب برای این موضوع اطراف بزرگراه ها خواهد بود.

در پایان٬ترکیب خلاقیت با استراتژی بازاریابی شفاف راهی عالی برای رساندن پیام کمپین تبلیغاتی شما خواهد بود. زمان کافی برای طراحی و پیاده سازی استراتژی تبلیغاتی خود قرار دهید و این ۵ گام را به صورت اساسی در نظر داشته باشید.