آژانس تبلیغاتی لاین لند – lion marketing agency
Professional Marketing Agency

کلمه BTL در واقع مخفف کلمه below the line به معنای پایین خط می باشد. این نوع تبلیغات که به Customized Advertising (تبلیغات سفارشی شده برای یک گروه خاص) نیز معروفند، درواقع بیشتر تبلیغات یک به یک هستند و شامل توزیع جزوات، برچسبها، تبلیغات، روزنامه ها، مجلات در نقاط فروش و یا آگهی ها، بنرها و پلاکاردها در جاده ها و یا مکان گذر مشتریان هستند. این نوع تبلیغات حتی شامل قراردادن دمو یا ماکت محصول و یا سمپلینگ در مکانهای شلوغ مانند مراکز و مکانهای شلوغ بازار نیز می باشد. برای بازارهای خاص مانند بازارهای روستایی که در آنها دسترسی به رسانه های جمعی مانند چاپ، تلویزیونی، اینترنتی یا رسانه های اجتماعی محدود است، نیاز به برنامه های بازاریابی BTL با هدف توسعه مصرف کننده مستقیم بیشتر حس می شود.

چه موقعی استفاده از تبلیغات BTL مناسب است؟

  • زمانی که بودجه مهم است و می خواهید مشتریان را به برند متصل کند، تبلیغات BTL، بازگشت سرمایه بهتری خواهند داشت.
  • زمانیکه می خواهید بازار یک محصول را تست کنید.
  • زمانیکه می خواهید درمورد یک محصول خاص و جهت آشنایی مخاطبان سمپل بدهید یا نمونه گیری کنید.
  • زمانیکه هدف تبلیغ یک کمپین خاص است که خود زیرمجموعه یک پدیده بزرگتر است.
  • زمانیکه مخاطبان هدف خیلی مشخص باشند، استفاده از این روش کارآمد است.

چگونه انواع تبلیغات BTL اعتباردهی می شوند؟

  • با توجه به پیش بینی ویژگیهای رفتاری مخاطب نسبت به آن تبلیغ
  • الگوی تصمیم گیری مخاطبان
  • زمان و مکان ارائه این نوع تبلیغات

مزایای تبلیغات BTL :

  • بسیار هدفمند
  • نرخ ROI یا برگشت سرمایه بهتر نسبت به ATL
  • کنترل آسان تر
  • سفارشی بودن BTL (در خط مشی های تبلیغاتی  BTL طراحی شده با توجه به نیازهای یک گروه خاص هدف طراحی شده و از این رو می توان برای گروه های مختلف مشتری قالب بندی متفاوت داشته باشد.